In de startperiode van je nieuwe bedrijf moet je onder andere nadenken over je logo. Dit is toch wel een heel bepalend onderdeel van je bedrijf. Het is vaak het eerste dat men ziet, dus het moet eigenlijk ook meteen een gevoel opwekken dat past bij jou en je bedrijf.
Voor mijn eigen logo had ik het idee dat het een soort “stempel” zou moeten zijn. Want uiteindelijk druk ik met mijn ideeën een stempel op het ontwerp, mijn stempel. Daarnaast moest het duidelijk, stijlvol en zakelijk zijn. Allemaal zaken die bij mij passen en die ik graag wil uitstralen.
Zodra je je logo definitief hebt bepaald, kun je aan de slag met de rest van huisstijl; visitekaartjes, briefpapier en natuurlijk een website. Met het uitwerken van het ontwerp van mijn logo heb ik de hulp van een professional ingeschakeld, vervolgens ben ik zelf aan de slag gegaan met het bouwen van de website. Heel intensief en soms frustrerend, maar uiteindelijk is het gelukt om een resultaat neer te zetten waarvan ik kan zeggen dat dit past bij mij, mijn bedrijf en mijn logo.
Om niet alleen online maar ook fysieke bekendheid te krijgen, prijkt mijn logo op op het raam van mijn kantoor en natuurlijk op mijn autootje.